Miałem przyjemność korzystać z usług pana Wojciecha przy okazji organizacji kilku szkoleń i imprez, które prowadził dla naszych Pracowników oraz Klientów. Za każdym razem pan Wojciech wykazywał się profesjonalizmem i zaangażowaniem, co przekładało się na bardzo dobre efekty w postaci zadowolenia zarówno uczestników, jak i organizatorów. Zdecydowanie polecam.
Szkolę i doradzam zarządom, prezesom, menadżerom i dyrektorom firm w zakresie etykiety w biznesie oraz kontaktów międzyludzkich.
Wiedza, którą potrafię przekazać, i umiejętności, których potrafię nauczyć, są szczególnie cenne dla profesjonalistów, którzy szukają sposobu na doszlifowanie swoich kompetencji oraz dla sukcesorów firm rodzinnych i osób, które dopiero awansowały, mają nowe obowiązki i muszą szybko odnaleźć się w nowych okolicznościach.
Jakie wyzwania i problemy mają osoby zarządzające firmami?
Codzienne obowiązki prezesów, menadżerów czy dyrektorów firm opierają się przede wszystkim na kontaktach z innymi ludźmi: z pracownikami, współpracownikami, klientami, pośrednikami, reprezentantami innych firm, przedstawicielami instytucji państwowych czy dyplomatami. Te relacje często mają wymiar międzynarodowy.
Na tym etapie duże znaczenie mają niuanse i subtelności. Liczą się gesty i to, jak ktoś się zachowuje w trudnych i nietypowych sytuacjach.
Osoby, które zgłaszają się do mnie po pomoc, doskonale wiedzą o tym, że sposób, w jaki w biznesie traktuje się innych ludzi, to być może najważniejszych czynnik, który wpływa na sukces.
Moje szkolenie pozwala uporządkować i poszerzyć wiedzę oraz zdobyć wyjątkowe umiejętności w zakresie budowania profesjonalnych i trwałych relacji biznesowych.
W mojej pracy z prezesami,
menadżerami, dyrektorami i sekretariatami tych osób bardzo często spotykam się między innymi z takimi pytaniami:
- Organizujemy negocjacje. Jak rozsadzić gości? Czy tak samo, jeśli po negocjacjach zaprosimy ich do restauracji?
- Odwiedza mnie delegacja z innej firmy. Prezes i dyrektorka działu zakupów. Z kim mam się przywitać najpierw? Czy zaproponować im jakieś konkretne miejsca?
- Jaką wizytówkę powinienem mieć jako prezes firmy, żeby zaznaczyć swoją wysoką pozycję?
- Ktoś napisał do mnie kiedyś krótką wiadomość na wizytówce. Jakie są zasady pisania takich rzeczy i czy to w ogóle eleganckie?
- Chcę wysłać list do prezesa pewnej firmy. Nie chcę, żeby otwarła go sekretarka. Czy można to jakoś elegancko zaznaczyć na kopercie?
- Jakiś czas temu prezes dostał zaproszenie na przyjęcie do ambasady. Na kartoniku był napis R.S.V.P., ale przekreślony, a obok pisało „p.m.”. Nie wiedzieliśmy, co zrobić. Odpisaliśmy, że prezes będzie punktualnie. Czy słusznie?
- Jak elegancko gościć kogoś w restauracji?
- Jak wznosić toast? Kiedy wstać, czy stukać się kieliszkami, czy pić do dna?
- Jak się ubrać na konkretne okazje, które mam w życiu zawodowym?
- W czym się chodzi na okazje wieczorowe? Chciałbym mieć kilka alternatyw.
- Czy są jakieś klasyczne gadżety, którymi można podkreślić status i prestiż?
- Jaki mam wybrać zegarek, żeby odpowiednio podkreślał mój prestiż?
- Co to znaczy lounge suit, cocktail dress, formal i informal dress, business professional, casual smart, business casual itd.
- Jak spakować do walizki na wyjazd na delegację eleganckie ubranie – tak, żeby się jeszcze do czegoś nadawały po przyjeździe?
- Czy jeśli odwiedza nas delegacja z Izraela powinniśmy przygotować jakieś specjalne menu?
- Chcemy zacząć robić biznes z Azjatami. Jak się do tego przygotować pod kątem zachowania/różnic kulturowych?
- Ostatnio na obiedzie biznesowym w Chinach zjadłem całe danie i wtedy gospodarze poprosili kelnera o dodatkowe porcje. Znowu zjadłem, żeby nie zrobić im przykrości. Kiedy na moim talerzu nic już nie było, oni znowu domówili jedzenia. Zjadłem jeszcze trochę i mało nie pękłem. Dużo zostało. Było mi głupio, ale moi gospodarze wyglądali na zadowolonych. O co chodzi?
- Jakie prezenty wręczać w biznesie?
Jak może wyglądać szkolenie z etykiety w biznesie?
Praca indywidualna
Dla wielu osób najbardziej wartościowa jest wiedza ściśle dopasowana do specyfiki ich pracy, branży i relacji, które utrzymują. Zależy im bowiem na jej osadzeniu w konkretnym kontekście i środowisku, w jakim funkcjonują. W odpowiedzi na ich potrzeby przygotowuję mapę ścieżki doświadczeń. To szyta na miarę instrukcja postępowania w każdej istotnej i ważnej sytuacji w codzienności mojego klienta. Od pracy w biurze, przez spotkania z klientami, po przyjęcia biznesowe i zagraniczne delegacje.
Szkolenie grupowe
Zaczynamy od rozmowy, w czasie której ustalamy Państwa potrzeby i cele. Następnie dopracowuję plan szkolenia i przedstawiam go do akceptacji. Kolejny etap to spotkanie w sali szkoleniowej. Prowadzę spotkania w taki sposób, aby uczestnicy na bieżąco mogli zadawać pytania, rozwiewać wątpliwości i uzyskiwać dodatkowe wyjaśnienia wszędzie tam, gdzie to konieczne.
Czas trwania i miejsce szkolenia
Czas trwania szkolenia jest uzależniony od ilości programu, który chcemy zrealizować. Najczęściej prowadzę szkolenia jedno- lub dwudniowe. W pierwszym przypadku zazwyczaj pracujemy 8 godz., w drugim — 8 godz. w pierwszym i 6 w drugim dniu. Szkolenie może się odbyć w siedzibie firmy lub podczas wyjazdu szkoleniowego.
Ile to może kosztować?
Wycena pracy indywidualnej zależy od wielu czynników, m.in. zakresu tematycznego mapy czy liczby spotkań (najpierw na etapie audytu, a później w finale projektu). Z kolei koszt jednodniowego szkolenia grupowego to ok. 8 tys. zł netto.
Powiedzieli o mnie
Bartosz Olejnik, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu Carefleet S.A. (Grupa Crédit Agricole)
Perfekcjonizm, doświadczenie i zaangażowanie – tak w kilku słowach mogłabym określić współpracę z panem Wojciechem. Ze szkoleń korzystaliśmy kilkukrotnie, zarówno z savoir-vivre’u, jak i z wystąpień publicznych. Wszystkie szkolenia zostały przygotowane i dopasowane do naszych potrzeb. Pan Wojciech dokładnie zapoznał się z oczekiwaniami uczestników i wyzwaniami, przed jakimi staliśmy. To były szkolenia „szyte na miarę”, które pozwoliły nam udoskonalić nasze umiejętności i jeszcze efektywniej prowadzić prezentacje publiczne. Spotkania odbyły się w bardzo przyjemnej atmosferze. Pan Wojciech wie jak zainteresować, zaangażować i zmotywować grupę. Bardzo polecam.
Magdalena Marcinowicz, Triumph
Prowadząc firmę z branży IT nie można zapominać o etykiecie, ponieważ to dzięki niej można rozwijać jakościowe relacje z partnerami biznesowymi. Widząc potrzebę rozwoju tych kompetencji, poprosiłem pana Wojciecha o pomoc w przygotowaniu kilku warsztatów. Zarówno zdobywanie informacji o naszych potrzebach przed warsztatami, jak i samo ich prowadzenie były nie tylko wysoce profesjonalne, ale przeprowadzone w łatwej w odbiorze i bardzo przyjemnej formie. Treść spotkania była bardzo dobrze dopasowana do oczekiwań naszej firmy. Członkowie mojego zespołu zgłaszali później, że zdobyta wiedza pomaga dodała im pewności siebie w budowaniu relacji z klientami z innych krajów.
Piotr Zając, CEO, Untitled Kingdom
Pan Wojciech jest prawdziwym specjalistą i skarbnicą wiedzy z dziedziny consultingu biznesowego. Bardzo pomógł mi w procesie sukcesji przedsiębiorstwa rodzinnego i budowania świadomej i skutecznej strategii komunikacji z kontrahentami. Z czystym sumieniem polecam.
Bartosz Sztandar, Dyrektor Zarządzający Medservice
Wojciech S. Wocław jest uosobieniem klasy, szyku i elegancji. Jego wiedza idzie w parze z inteligencją i stylem, a to trzeba po prostu mieć w sobie. Jest synonimem etykiety nie tylko w biznesie. Warsztaty z Wojtkiem to bezcenny czas! Znam wielu, którzy do dzisiaj z tego czerpią.
dr hab. Patrycja Piekutowska, skrzypaczka, Prezes Fundacji Virtuosa
W imieniu swoim i wszystkich uczestników szkolenia chciałbym Panu bardzo podziękować za fantastyczne dwa dni szkoleniowe. Wielu z nas przed szkoleniem myślało, że te dwa dni szkoleniowe w tematyce etykiety w biznesie, savoir-vivre’u czy dress code’u to znacznie za dużo. Nic bardziej mylnego. Dzięki Panu udało się dostrzec to, jak dobrze jest porozmawiać o tym z profesjonalistą i ekspertem w tej dziedzinie. Ukazał Pan ten temat jako coś niezwykle nam bliskiego, z czym stykamy się każdego dnia. Jesteśmy pod wrażeniem, jak po szkoleniu możemy ułatwić sobie naszą codzienność. Pamiętając o tym, że rola gospodarza i gościa jest wspaniałą perspektywą, którą każdy z nas powinien pielęgnować w kontaktach z drugim człowiekiem.
Wojciech Andrzejak, Dyrektor Sprzedaży, Multiagencja Conditor
Wojciech is a good example of a professional who obtains not only expertise but also passion for what he does. The lecture on business etiquette was very informative and we as guests received many valuable pieces of advice that we can use on a daily basis in our corporate world. The structure of the lecture and the visuals used by the speaker were perfect down to the last detail. Thank you for your work, Wojciech!
Dana Korovushkina, External Education Department Manager, Idea Consulting LLC
Bezpłatne konsultacje
Jeśli zastanawiają się Państwo, jakie szkolenie sprawdzi się najlepiej w Państwa przypadku – proszę o kontakt. W czasie 15-minutowych bezpłatnych konsultacji zapytam o Państwa sytuację zawodową, potrzeby i oczekiwania. Na tej podstawie doradzę, co wybrać.
SZYBKI KONTAKT: +48 793 016 916
Proszę skorzystać z formularza: