Etykieta w biznesie dla menadżerów

Szkolę i doradzam zarządom, prezesom, menadżerom i dyrektorom firm w zakresie etykiety w biznesie oraz kontaktów międzyludzkich.

Wiedza, którą potrafię przekazać, i umiejętności, których potrafię nauczyć, są szczególnie cenne dla profesjonalistów, którzy szukają sposobu na doszlifowanie swoich kompetencji oraz dla sukcesorów firm rodzinnych i osób, które dopiero awansowały, mają nowe obowiązki i muszą szybko odnaleźć się w nowych okolicznościach.

Jakie wyzwania i problemy mają osoby zarządzające firmami?

Codzienne obowiązki prezesów, menadżerów czy dyrektorów firm opierają się przede wszystkim na kontaktach z innymi ludźmi: z pracownikami, współpracownikami, klientami, pośrednikami, reprezentantami innych firm, przedstawicielami instytucji państwowych czy dyplomatami. Te relacje często mają wymiar międzynarodowy.

Na tym etapie duże znaczenie mają niuanse i subtelności. Liczą się gesty i to, jak ktoś się zachowuje w trudnych i nietypowych sytuacjach.

Osoby, które zgłaszają się do mnie po pomoc, doskonale wiedzą o tym, że sposób, w jaki w biznesie traktuje się innych ludzi, to być może najważniejszych czynnik, który wpływa na sukces.

Moje szkolenie pozwala uporządkować i poszerzyć wiedzę oraz zdobyć wyjątkowe umiejętności w zakresie budowania profesjonalnych i trwałych relacji biznesowych.

W mojej pracy z prezesami,
menadżerami, dyrektorami i sekretariatami tych osób bardzo często spotykam się między innymi z takimi pytaniami:

  • Organizujemy negocjacje. Jak rozsadzić gości? Czy tak samo, jeśli po negocjacjach zaprosimy ich do restauracji?
  • Odwiedza mnie delegacja z innej firmy. Prezes i dyrektorka działu zakupów. Z kim mam się przywitać najpierw? Czy zaproponować im jakieś konkretne miejsca?
  • Jaką wizytówkę powinienem mieć jako prezes firmy, żeby zaznaczyć swoją wysoką pozycję?
  • Ktoś napisał do mnie kiedyś krótką wiadomość na wizytówce. Jakie są zasady pisania takich rzeczy i czy to w ogóle eleganckie?
  • Chcę wysłać list do prezesa pewnej firmy. Nie chcę, żeby otwarła go sekretarka. Czy można to jakoś elegancko zaznaczyć na kopercie?
  • Jakiś czas temu prezes dostał zaproszenie na przyjęcie do ambasady. Na kartoniku był napis R.S.V.P., ale przekreślony, a obok pisało „p.m.”. Nie wiedzieliśmy, co zrobić. Odpisaliśmy, że prezes będzie punktualnie. Czy słusznie?
  • Jak elegancko gościć kogoś w restauracji?
  • Jak wznosić toast? Kiedy wstać, czy stukać się kieliszkami, czy pić do dna?
  • Jak się ubrać na konkretne okazje, które mam w życiu zawodowym?
  • W czym się chodzi na okazje wieczorowe? Chciałbym mieć kilka alternatyw.
  • Czy są jakieś klasyczne gadżety, którymi można podkreślić status i prestiż?
  • Jaki mam wybrać zegarek, żeby odpowiednio podkreślał mój prestiż?
  • Co to znaczy lounge suit, cocktail dress, formal i informal dress, business professional, casual smart, business casual itd.
  • Jak spakować do walizki na wyjazd na delegację eleganckie ubranie – tak, żeby się jeszcze do czegoś nadawały po przyjeździe?
  • Czy jeśli odwiedza nas delegacja z Izraela powinniśmy przygotować jakieś specjalne menu?
  • Chcemy zacząć robić biznes z Azjatami. Jak się do tego przygotować pod kątem zachowania/różnic kulturowych?
  • Ostatnio na obiedzie biznesowym w Chinach zjadłem całe danie i wtedy gospodarze poprosili kelnera o dodatkowe porcje. Znowu zjadłem, żeby nie zrobić im przykrości. Kiedy na moim talerzu nic już nie było, oni znowu domówili jedzenia. Zjadłem jeszcze trochę i mało nie pękłem. Dużo zostało. Było mi głupio, ale moi gospodarze wyglądali na zadowolonych. O co chodzi?
  • Jakie prezenty wręczać w biznesie?

Jak może wyglądać szkolenie z etykiety w biznesie?

Praca indywidualna

Dla wielu osób najbardziej wartościowa jest wiedza ściśle dopasowana do specyfiki ich pracy, branży i relacji, które utrzymują. Zależy im bowiem na jej osadzeniu w konkretnym kontekście i środowisku, w jakim funkcjonują. W odpowiedzi na ich potrzeby przygotowuję mapę ścieżki doświadczeń. To szyta na miarę instrukcja postępowania w każdej istotnej i ważnej sytuacji w codzienności mojego klienta. Od pracy w biurze, przez spotkania z klientami, po przyjęcia biznesowe i zagraniczne delegacje.

Szkolenie grupowe

Zaczynamy od rozmowy, w czasie której ustalamy Państwa potrzeby i cele. Następnie dopracowuję plan szkolenia i przedstawiam go do akceptacji. Kolejny etap to spotkanie w sali szkoleniowej. Prowadzę spotkania w taki sposób, aby uczestnicy na bieżąco mogli zadawać pytania, rozwiewać wątpliwości i uzyskiwać dodatkowe wyjaśnienia wszędzie tam, gdzie to konieczne.

Czas trwania i miejsce szkolenia

Czas trwania szkolenia jest uzależniony od ilości programu, który chcemy zrealizować. Najczęściej prowadzę szkolenia jedno- lub dwudniowe. W pierwszym przypadku zazwyczaj pracujemy 8 godz., w drugim — 8 godz. w pierwszym i 6 w drugim dniu. Szkolenie może się odbyć w siedzibie firmy lub podczas wyjazdu szkoleniowego.

Ile to może kosztować?

Wycena pracy indywidualnej zależy od wielu czynników, m.in. zakresu tematycznego mapy czy liczby spotkań (najpierw na etapie audytu, a później w finale projektu). Z kolei koszt jednodniowego szkolenia grupowego to ok. 8 tys. zł netto.

Powiedzieli o mnie

Bezpłatne konsultacje

Jeśli zastanawiają się Państwo, jakie szkolenie sprawdzi się najlepiej w Państwa przypadku – proszę o kontakt. W czasie 15-minutowych bezpłatnych konsultacji zapytam o Państwa sytuację zawodową, potrzeby i oczekiwania. Na tej podstawie doradzę, co wybrać.

SZYBKI KONTAKT: +48 793 016 916

Proszę skorzystać z formularza:

    Oświadczam, że zapoznał(em/am) się z Polityką Prywatności, dotyczącą przetwarzania danych osobowych i wyrażam dobrowolną i wyraźną zgodę na przetwarzanie przez firmę Wojciech Sebastian Woclaw WSW moich danych osobowych zawartych w formularzu kontaktowym w celu udzielenia odpowiedzi na przesłaną wiadomość.