Etykieta w biznesie dla pracowników

Pomagam wzmocnić kompetencje zespołów w zakresie etykiety biznesowej niezbędnej w codziennych relacjach ze współpracownikami i przełożonymi oraz w relacjach z klientami. Doradzam firmom i działom HR w tym, jak podnosić komfort współpracy, jak pomóc pracownikom zwiększać pewność siebie i budować lepsze relacje z innymi.

Wiedza, którą potrafię przekazać i umiejętności, których potrafię nauczyć, są szczególnie ważne w przypadku osób, które spotykają się z klientami i reprezentują firmę na zewnątrz.

Po co nam są zasady etykiety w biznesie?

W każdym środowisku potrzebne są pewne normy i standardy. Ich przestrzeganie pomaga nam unikać konfliktów, czuć się bezpiecznie i budować profesjonalny wizerunek.

Prowadzę szkolenia nt. standardów zachowania w pracy: w biurze, wśród współpracowników, podczas spotkań z klientami. Opowiadam o takich sposobach zachowania w różnych sytuacjach biznesowych, które gwarantują porozumienie, są odczytywane jako wyraz szacunku i które pozwalają nam stworzyć wizerunek ludzi nastawionych na współpracę i budowanie wspólnot.

Na swoich szkoleniach daję gotowe scenariusze działań w różnych sytuacjach, w których uczestniczymy na co dzień. Moje szkolenia stanowią znakomite uzupełnienie i rozwinięcie polityk firm — zasad panujących wewnątrz organizacji, wynikających z kultury organizacji. Pozwalają również na wyrównanie szans wśród pracowników, którzy pochodzą z różnych miejsc i mają za sobą różne doświadczenia.

Co mówią osoby, które biorą udział w moich szkoleniach?

Najczęściej słyszę jedno zdanie: Gdybym wiedział(a), że to jest o tym, to bym się tym zainteresował(a) już dawno temu!

Kluczowe problemy
pracowników, z którymi przychodzą do mnie firmy i działy HR

  • Czują się w biurze typu open space jak u siebie w domu. Przede wszystkim wyraża się to w zbyt swobodnym zachowaniu, głośnych rozmowach, jedzeniu potraw o intensywnym zapachu.
  • Nie mają wyczucia w kwestii stroju. Nie wiedzą, że pewne stroje nie nadają się na spotkania z klientem czy do pracy. Nie potrafią dopasować stroju do okazji.
  • Traktują pracę online (w domowym biurze) jakby to nie była praca. Nie dbają o wygląd zewnętrzny, strój, porządek (w efekcie w kamerze widać bałagan). Nie mają pomysłu na to, jak prowadzić spotkanie online z klientem.
  • Wiele osób nie ma pomysłu na to, jak zacząć spotkanie, a później jak być jego gospodarzem i jak je prowadzić. Dotyczy to zarówno spotkań firmowych, jak i tych z klientem. W efekcie spotkanie trwa za długo, nie ma moderatora, uczestnicy mają poczucie braku pomysłu i celu.
  • Mają kłopot z tym, kto za kogo powinien zapłacić, jeśli umawiają się na spotkanie służbowe w kawiarni lub restauracji.
  • Za bardzo i za szybko skracają dystans w relacjach z przełożonymi i klientami. Nie wiedzą o tym, z której strony powinna wyjść inicjatywa.
  • Nie potrafią skutecznie zarządzać dystansem w relacjach z klientem. Dla pozoru fajnej i miłej atmosfery wchodzą w kumpelskie relacje, przez co klient wchodzi im na głowę.
  • Nie czują różnicy pomiędzy stopniem oficjalności różnych form kontaktu. Np. komunikują się za pomocą SMS-ów zamiast wysłać mail czy zadzwonić.
  • Nie wiedzą, jak się zaprezentować czy jak się przedstawić na spotkaniu czy konferencji. Albo nic nie mówią, albo mówią rzeczy niepotrzebne i nieciekawe, a w efekcie tracą na tym.
  • Nie czują ani nie rozumieją sensu trzymania granicy pomiędzy życiem prywatnym a zawodowym. Nie zdają sobie sprawy, że nic nie da skrupulatne budowanie profesjonalnego wizerunku, jeśli w swoich publicznie dostępnych kanałach w mediach społecznościowych będą pokazywać treści, które ten wizerunek podważą czy zrujnują.
  • Nie zawsze wiedzą, jak poradzić sobie w trudnych sytuacjach przy stole. Co zamówić na spotkaniu biznesowym, czy pozwolić sobie na picie alkoholu, jak jeść niektóre potrawy.

Jak wygląda szkolenie?

Etykieta w biznesie dla pracowników

Zaczynamy współpracę od rozmowy, w czasie której opowiadają mi Państwo o swojej firmie, kluczowych problemach i efektach, które chcieliby Państwo osiągnąć. W przypadku dużych firm taką rozmowę najlepiej zorganizować w formie warsztatów w większym gronie osób reprezentujących różne działy i kompetencje. Na tej podstawie przygotowuję program szkolenia. Nasze spotkanie może być uzupełnione o dodatkowe opcje.

Ile trwa takie szkolenie?

Szkolenie z etykiety w biznesie najczęściej trwa osiem godzin (z przerwami); zajmuje więc jeden dzień roboczy. W przypadku programów skrojonych na miarę są to najczęściej dwa dni lub kilka dwugodzinnych spotkań online w odstępie jednego lub dwóch tygodni. Szkolenie może mieć również formę power speecha i trwać nie dłużej niż dwie godziny. Wtedy ograniczam się do przekazania jedynie najważniejszych informacji, ściśle dopasowanych do potrzeb klienta.

Ile to może kosztować?

Cena szkolenia zależy od wielu czynników: stopnia dopasowania materiału do oczekiwań klienta, zakresu współpracy (czy klient zamawia dodatkowe konsultacje, księgę standardów), miejsca, w którym się spotykamy. Usługa za każdym razem wyceniana jest indywidualnie.

Powiedzieli o mnie

Bezpłatne konsultacje

Jeśli zastanawiają się Państwo, czy warto zorganizować takie szkolenie dla swoich pracowników – zapraszam na bezpłatne 15-minutowe konsultacje. Chętnie posłucham o Państwa potrzebach i oczekiwaniach, a następnie zaproponuję możliwe rozwiązania.

SZYBKI KONTAKT: +48 793 016 916

Proszę skorzystać z formularza:

    Oświadczam, że zapoznał(em/am) się z Polityką Prywatności, dotyczącą przetwarzania danych osobowych i wyrażam dobrowolną i wyraźną zgodę na przetwarzanie przez firmę Wojciech Sebastian Woclaw WSW moich danych osobowych zawartych w formularzu kontaktowym w celu udzielenia odpowiedzi na przesłaną wiadomość.