Etykieta dla menadżerów.
Etykieta dla menadżerów.
Praca indywidualna
Cel szkolenia
opracowanie mapy ścieżki doświadczeń — spersonalizowanej instrukcji zachowania i postępowania w każdej ważnej sytuacji w życiu zawodowym
Forma
praca indywidualna, warsztaty
Jak przebiega współpraca?
ETAP 1. Ustalenie potrzeb i celów
Na tym etapie spotykam się z klientem, aby dokładnie poznać charakter i specyfikę jego pracy. Klient przekazuje mi wszystkie niezbędne informacje, które posłużą do stworzenia jak najdokładniejszej i najpełniejszej instrukcji.
OPCJA: Audyt dnia pracy
Mogę spędzić wspólnie z klientem jeden dzień w pracy. W takim wypadku uczestniczę w spotkaniach wewnątrz firmy oraz z klientami, obserwuję sposób nawiązywania i budowania relacji z innymi ludźmi. Na zakończenie przedstawiam podsumowanie i podpowiadam nad czym jeszcze warto pracować i co ulepszać.
ETAP 2. Opracowanie punktów na mapie
W efekcie audytu sporządzam listę najważniejszych zagadnień do opracowania i omówienia. Po ich akceptacji przez klienta — przygotowuję szkolenie i treść dokumentu. Na tym etapie dokument jest opracowywany graficznie.
ETAP 3. Omówienie mapy
Przekazuję dokument klientowi. Po tym, jak się z nim zapozna, spotykamy się, żeby go omówić. To swego rodzaju indywidualne szkolenie.
ETAP 4. Konsultacje uzupełniające
Po pół roku od zakończenia poprzedniego etapu mogę się spotkać z klientem, żeby podsumować zdobyte doświadczenie i wprowadzić do mapy ewentualne korekty. Podobne spotkanie, w razie potrzeby, może się też odbyć wcześniej.
Jakie zagadnienia posłużą nam jako podstawa współpracy na pierwszym i drugim etapie?
ETYKIETA W BIZNESIE
- Kiedy, komu i w jakich sytuacjach warto ustąpić pierwszeństwa?
- Jak się witać z pracownikiem, współpracownikiem, przełożonym i klientem?
- Jak i kiedy podawać dłoń na powitanie?
- Komunikacja niewerbalna (mowa ciała).
- Zasady utrzymywania kontaktu wzrokowego.
- Jak przedstawić siebie, a jak kogoś (w czasie spotkania osobistego i w mailu)?
- Jak zarządzać dystansem w relacjach?
- Jak poprawnie tytułować innych?
- Jak wymieniać się wizytówkami i do czego mogą jeszcze służyć?
- Jak telefonować efektywnie i z klasą?
- Jak napisać pismo oficjalne?
- Współczesna etykieta pisania wiadomości e-mail.
- Jak stworzyć i odpowiedzieć na zaproszenie na event biznesowy?
- Składanie życzeń i prezenty w biznesie.
- Wizerunek w mediach społecznościowych.
- Jak ubierają się profesjonaliści?
- Spotkanie z klientem w siedzibie swojej firmy i w firmie klienta.
- Spotkanie online z klientem.
- Jak poprowadzić spotkanie biznesowe w kawiarni lub restauracji?
- Jak skutecznie pracować w domowym biurze?
- Współpraca z podwykonawcą.
- Savoir-vivre wobec osób LGBT+ oraz osób z niepełnosprawnościami.
- Jak przygotować się do podróży służbowej?
- Różnice międzykulturowe.
- Zasady udziału w przyjęciach biznesowych.
- Wywieranie wrażenia i symbole prestiżu.
WYSTĄPIENIA PUBLICZNE
- Z czego składa się wystąpienie?
- Dlaczego warto występować publicznie?
- Jakie cechy ma dobry mówca?
- Jakiego języka używamy w czasie wystąpień publicznych?
- Najczęstsze błędy językowe.
- Jak minimalizować negatywne skutki stresu?
- Jak rozgrzać aparat mowy przed wystąpieniem publicznym?
- Mowa ciała.
- Role i prototypy.
- Dress code w czasie wystąpień publicznych.
- Jak zbudować swoje wystąpienie: wstęp, rozwinięcie i zakończenie.
- Jak dobierać argumenty?
- Jak sprawić, żeby słuchacz nadążał za naszą wypowiedzią?
- Mówca jako wiązka ról społecznych.
- Ruch sceniczny.
- Praca z mikrofonem.
- Kontakt z publicznością i wykorzystanie zdarzeń.
- Co utrudnia komunikację?
- Jak trenować wystąpienia publiczne?
DRESS CODE
- Jaki strój warto nosić w sytuacjach zawodowych?
- Jak świadomie komunikować strojem profesjonalizm?
- Jak dopasować strój do zajmowanego stanowiska i wykonywanego zawodu?
- Czy strój do pracy może być modny?
- Jak dzielą się stroje?
- Jak dopasować strój do okazji?
- Strój wieczorowy.
- Strój na uroczystości dzienne.
- Strój do pracy: I, II i III stopnia.
- Co komunikują różne kolory, materiały i wzory?
- Jak dobierać do stroju buty, torebkę i aktówkę?
- Jak dobierać biżuterię do stroju w życiu zawodowym?
- Dodatki do stroju podkreślające prestiż w życiu zawodowym.
- Fryzura i zarost.
- Jak dobrać zapach do stroju do pracy?
- Okrycia wierzchnie i nakrycia głowy.
- Jak się określa różne typy strojów w zaproszeniach?
- Jak budować szafę i jak efektywnie ją uzupełniać.
- Jakie stroje zabrać na wyjazd służbowy i jak się pakować?
- Najważniejsze rady dla pań.
- Najważniejsze rady dla panów.
SAVOIR-VIVRE PRZY STOLE
- Jakie są rodzaje przyjęć?
- Jak nakrywa się stół?
- Jakie są rodzaje sztućców i jak się ich używa?
- Do czego służą poszczególne talerze?
- Jakie kieliszki dobieramy do jakich alkoholi?
- Wino, aperitif, digestif, czyli alkohole, które towarzyszą jedzeniu.
- Jak używać serwety i do czego nie służy?
- Jak komponuje się menu w restauracji oraz na przyjęciu?
- Jak obsługuje nas kelner?
- Jak elegancko jeść trudne dania?
- Jak wznosi się toast?
- Jak wyreżyserować spotkanie przy stole?
- Jakie są obowiązki gospodarza przyjęcia?
- Jak rozsadzić gości przy stole?
- O czym rozmawiać przy stole?
- Eleganckie i nieeleganckie zachowania podczas jedzenia.
- Jak z klasą korzystać ze szwedzkiego stołu?
- Jak prowadzić spotkania biznesowe przy stole?
- Jak elegancko zapłacić rachunek?
Szkolenie może być uzupełnione o:
WSPÓLNE ZAKUPY
W efekcie współpracy tworzymy listę rzeczy potrzebnych do uzupełnienia szafy biznesowej. Następnie towarzyszę w zakupach i doradzam w wyborze odpowiednich ubrań.
Ile osób może wziąć udział w takim spotkaniu?
jedna
Jakie są wymagania organizacyjne?
ETAP 1:
– miejsce spotkania
ETAP 3 i 4:
– miejsce spotkania/ew. online
Czas trwania
od kilku do kilkunastu tygodni
Bezpłatne konsultacje
Jeśli zastanawiają się Państwo, czy ten program sprawdzi się w Państwa wypadku – zapraszam na bezpłatne 15-minutowe konsultacje. Zapytam o Państwa sytuację, potrzeby i efekty, które chcieliby Państwo osiągnąć. Pozwoli mi to rozwiać Państwa wątpliwości i przedstawić konkretną propozycję.
SZYBKI KONTAKT: +48 793 016 916
Proszę skorzystać z formularza: