Miałem przyjemność korzystać z usług pana Wojciecha przy okazji organizacji kilku szkoleń i imprez, które prowadził dla naszych Pracowników oraz Klientów. Za każdym razem pan Wojciech wykazywał się profesjonalizmem i zaangażowaniem, co przekładało się na bardzo dobre efekty w postaci zadowolenia zarówno uczestników, jak i organizatorów. Zdecydowanie polecam.
Pomagam wzmocnić kompetencje zespołów w zakresie etykiety biznesowej niezbędnej w codziennych relacjach ze współpracownikami i przełożonymi oraz w relacjach z klientami. Doradzam firmom i działom HR w tym, jak podnosić komfort współpracy, jak pomóc pracownikom zwiększać pewność siebie i budować lepsze relacje z innymi.
Wiedza, którą potrafię przekazać i umiejętności, których potrafię nauczyć, są szczególnie ważne w przypadku osób, które spotykają się z klientami i reprezentują firmę na zewnątrz.
Po co nam są zasady etykiety w biznesie?
W każdym środowisku potrzebne są pewne normy i standardy. Ich przestrzeganie pomaga nam unikać konfliktów, czuć się bezpiecznie i budować profesjonalny wizerunek.
Prowadzę szkolenia nt. standardów zachowania w pracy: w biurze, wśród współpracowników, podczas spotkań z klientami. Opowiadam o takich sposobach zachowania w różnych sytuacjach biznesowych, które gwarantują porozumienie, są odczytywane jako wyraz szacunku i które pozwalają nam stworzyć wizerunek ludzi nastawionych na współpracę i budowanie wspólnot.
Na swoich szkoleniach daję gotowe scenariusze działań w różnych sytuacjach, w których uczestniczymy na co dzień. Moje szkolenia stanowią znakomite uzupełnienie i rozwinięcie polityk firm — zasad panujących wewnątrz organizacji, wynikających z kultury organizacji. Pozwalają również na wyrównanie szans wśród pracowników, którzy pochodzą z różnych miejsc i mają za sobą różne doświadczenia.
Co mówią osoby, które biorą udział w moich szkoleniach?
Najczęściej słyszę jedno zdanie: Gdybym wiedział(a), że to jest o tym, to bym się tym zainteresował(a) już dawno temu!
Kluczowe problemy
pracowników, z którymi przychodzą do mnie firmy i działy HR
- Czują się w biurze typu open space jak u siebie w domu. Przede wszystkim wyraża się to w zbyt swobodnym zachowaniu, głośnych rozmowach, jedzeniu potraw o intensywnym zapachu.
- Nie mają wyczucia w kwestii stroju. Nie wiedzą, że pewne stroje nie nadają się na spotkania z klientem czy do pracy. Nie potrafią dopasować stroju do okazji.
- Traktują pracę online (w domowym biurze) jakby to nie była praca. Nie dbają o wygląd zewnętrzny, strój, porządek (w efekcie w kamerze widać bałagan). Nie mają pomysłu na to, jak prowadzić spotkanie online z klientem.
- Wiele osób nie ma pomysłu na to, jak zacząć spotkanie, a później jak być jego gospodarzem i jak je prowadzić. Dotyczy to zarówno spotkań firmowych, jak i tych z klientem. W efekcie spotkanie trwa za długo, nie ma moderatora, uczestnicy mają poczucie braku pomysłu i celu.
- Mają kłopot z tym, kto za kogo powinien zapłacić, jeśli umawiają się na spotkanie służbowe w kawiarni lub restauracji.
- Za bardzo i za szybko skracają dystans w relacjach z przełożonymi i klientami. Nie wiedzą o tym, z której strony powinna wyjść inicjatywa.
- Nie potrafią skutecznie zarządzać dystansem w relacjach z klientem. Dla pozoru fajnej i miłej atmosfery wchodzą w kumpelskie relacje, przez co klient wchodzi im na głowę.
- Nie czują różnicy pomiędzy stopniem oficjalności różnych form kontaktu. Np. komunikują się za pomocą SMS-ów zamiast wysłać mail czy zadzwonić.
- Nie wiedzą, jak się zaprezentować czy jak się przedstawić na spotkaniu czy konferencji. Albo nic nie mówią, albo mówią rzeczy niepotrzebne i nieciekawe, a w efekcie tracą na tym.
- Nie czują ani nie rozumieją sensu trzymania granicy pomiędzy życiem prywatnym a zawodowym. Nie zdają sobie sprawy, że nic nie da skrupulatne budowanie profesjonalnego wizerunku, jeśli w swoich publicznie dostępnych kanałach w mediach społecznościowych będą pokazywać treści, które ten wizerunek podważą czy zrujnują.
- Nie zawsze wiedzą, jak poradzić sobie w trudnych sytuacjach przy stole. Co zamówić na spotkaniu biznesowym, czy pozwolić sobie na picie alkoholu, jak jeść niektóre potrawy.
Jak wygląda szkolenie?
Etykieta w biznesie dla pracowników
Zaczynamy współpracę od rozmowy, w czasie której opowiadają mi Państwo o swojej firmie, kluczowych problemach i efektach, które chcieliby Państwo osiągnąć. W przypadku dużych firm taką rozmowę najlepiej zorganizować w formie warsztatów w większym gronie osób reprezentujących różne działy i kompetencje. Na tej podstawie przygotowuję program szkolenia. Nasze spotkanie może być uzupełnione o dodatkowe opcje.
Ile trwa takie szkolenie?
Szkolenie z etykiety w biznesie najczęściej trwa osiem godzin (z przerwami); zajmuje więc jeden dzień roboczy. W przypadku programów skrojonych na miarę są to najczęściej dwa dni lub kilka dwugodzinnych spotkań online w odstępie jednego lub dwóch tygodni. Szkolenie może mieć również formę power speecha i trwać nie dłużej niż dwie godziny. Wtedy ograniczam się do przekazania jedynie najważniejszych informacji, ściśle dopasowanych do potrzeb klienta.
Ile to może kosztować?
Cena szkolenia zależy od wielu czynników: stopnia dopasowania materiału do oczekiwań klienta, zakresu współpracy (czy klient zamawia dodatkowe konsultacje, księgę standardów), miejsca, w którym się spotykamy. Usługa za każdym razem wyceniana jest indywidualnie.
Powiedzieli o mnie
Bartosz Olejnik, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu Carefleet S.A. (Grupa Crédit Agricole)
Perfekcjonizm, doświadczenie i zaangażowanie – tak w kilku słowach mogłabym określić współpracę z panem Wojciechem. Ze szkoleń korzystaliśmy kilkukrotnie, zarówno z savoir-vivre’u, jak i z wystąpień publicznych. Wszystkie szkolenia zostały przygotowane i dopasowane do naszych potrzeb. Pan Wojciech dokładnie zapoznał się z oczekiwaniami uczestników i wyzwaniami, przed jakimi staliśmy. To były szkolenia „szyte na miarę”, które pozwoliły nam udoskonalić nasze umiejętności i jeszcze efektywniej prowadzić prezentacje publiczne. Spotkania odbyły się w bardzo przyjemnej atmosferze. Pan Wojciech wie jak zainteresować, zaangażować i zmotywować grupę. Bardzo polecam.
Magdalena Marcinowicz, Triumph
Prowadząc firmę z branży IT nie można zapominać o etykiecie, ponieważ to dzięki niej można rozwijać jakościowe relacje z partnerami biznesowymi. Widząc potrzebę rozwoju tych kompetencji, poprosiłem pana Wojciecha o pomoc w przygotowaniu kilku warsztatów. Zarówno zdobywanie informacji o naszych potrzebach przed warsztatami, jak i samo ich prowadzenie były nie tylko wysoce profesjonalne, ale przeprowadzone w łatwej w odbiorze i bardzo przyjemnej formie. Treść spotkania była bardzo dobrze dopasowana do oczekiwań naszej firmy. Członkowie mojego zespołu zgłaszali później, że zdobyta wiedza pomaga dodała im pewności siebie w budowaniu relacji z klientami z innych krajów.
Piotr Zając, CEO, Untitled Kingdom
Pan Wojciech jest prawdziwym specjalistą i skarbnicą wiedzy z dziedziny consultingu biznesowego. Bardzo pomógł mi w procesie sukcesji przedsiębiorstwa rodzinnego i budowania świadomej i skutecznej strategii komunikacji z kontrahentami. Z czystym sumieniem polecam.
Bartosz Sztandar, Dyrektor Zarządzający Medservice
Wojciech S. Wocław jest uosobieniem klasy, szyku i elegancji. Jego wiedza idzie w parze z inteligencją i stylem, a to trzeba po prostu mieć w sobie. Jest synonimem etykiety nie tylko w biznesie. Warsztaty z Wojtkiem to bezcenny czas! Znam wielu, którzy do dzisiaj z tego czerpią.
dr hab. Patrycja Piekutowska, skrzypaczka, Prezes Fundacji Virtuosa
W imieniu swoim i wszystkich uczestników szkolenia chciałbym Panu bardzo podziękować za fantastyczne dwa dni szkoleniowe. Wielu z nas przed szkoleniem myślało, że te dwa dni szkoleniowe w tematyce etykiety w biznesie, savoir-vivre’u czy dress code’u to znacznie za dużo. Nic bardziej mylnego. Dzięki Panu udało się dostrzec to, jak dobrze jest porozmawiać o tym z profesjonalistą i ekspertem w tej dziedzinie. Ukazał Pan ten temat jako coś niezwykle nam bliskiego, z czym stykamy się każdego dnia. Jesteśmy pod wrażeniem, jak po szkoleniu możemy ułatwić sobie naszą codzienność. Pamiętając o tym, że rola gospodarza i gościa jest wspaniałą perspektywą, którą każdy z nas powinien pielęgnować w kontaktach z drugim człowiekiem.
Wojciech Andrzejak, Dyrektor Sprzedaży, Multiagencja Conditor
Wojciech is a good example of a professional who obtains not only expertise but also passion for what he does. The lecture on business etiquette was very informative and we as guests received many valuable pieces of advice that we can use on a daily basis in our corporate world. The structure of the lecture and the visuals used by the speaker were perfect down to the last detail. Thank you for your work, Wojciech!
Dana Korovushkina, External Education Department Manager, Idea Consulting LLC
Bezpłatne konsultacje
Jeśli zastanawiają się Państwo, czy warto zorganizować takie szkolenie dla swoich pracowników – zapraszam na bezpłatne 15-minutowe konsultacje. Chętnie posłucham o Państwa potrzebach i oczekiwaniach, a następnie zaproponuję możliwe rozwiązania.
SZYBKI KONTAKT: +48 793 016 916
Proszę skorzystać z formularza: