Miałem przyjemność korzystać z usług pana Wojciecha przy okazji organizacji kilku szkoleń i imprez, które prowadził dla naszych Pracowników oraz Klientów. Za każdym razem pan Wojciech wykazywał się profesjonalizmem i zaangażowaniem, co przekładało się na bardzo dobre efekty w postaci zadowolenia zarówno uczestników, jak i organizatorów. Zdecydowanie polecam.
„Skoro pracujesz jako konferansjer, szkolisz innych i występujesz w telewizji, to czy mógłbyś pomóc mi przygotować się do wystąpienia, które mnie czeka?” – to pytanie, które kiedyś zadał mi jeden z moich klientów. Od tego czasu pomagam innym rozwijać się w dziedzinie wystąpień publicznych.
Przygotowuję moich klientów do przemawiania podczas różnych uroczystości, prowadzenia spotkań, wystąpień na konferencjach, przedstawiania nowych koncepcji i strategii, prezentacji handlowych, udziału w panelach dyskusyjnych.
Z jakimi sprawami
zgłaszają się do mnie moi klienci?
- Prezes firmy na bardzo ważne wystąpienie na spotkaniu właścicieli i szefów innych przedsiębiorstw. Musi opowiedzieć o swojej firmie.
- Zarząd firmy i dyrektorzy przygotowują się do wystąpienia na dorocznym spotkaniu dla partnerów handlowych swojej firmy. Potrzebują pomocy w opracowaniu merytoryki prezentacji i przygotowaniu do wystąpień.
- Firmę czeka duża wewnętrzna konferencja dla pracowników. Będzie występować kilka osób z załogi. Organizatorom zależy, żeby wszystkie prezentacje tworzyły spójną całość i żeby każdy prezenter świetnie wypadł. Również ci, którzy na co dzień nie mają zbyt dużego doświadczenia w wystąpieniach publicznych.
- Firma ma zespół handlowców i osób, które często występują publicznie, prezentując ofertę produktową czy podczas różnych spotkań biznesowych. Chcą rozwinąć kompetencje swoich pracowników. Potrzebują ogólnego szkolenia z wystąpień publicznych.
- Prezes firmy występuje publicznie na co dzień. Szuka nowych pomysłów i inspiracji dla siebie. Chce odbyć indywidualne szkolenie z wystąpień publicznych.
- Osoba często występuje publicznie. Dysponuje nagraniami swoich wystąpień. Chciałby usłyszeć opinię eksperta na temat tego, nad czym jeszcze powinna popracować.
- Agencja przygotowuje event, na którym będą występować publicznie różni ludzie. Prosi o pomoc w przygotowaniu ich do wystąpienia.
- Firma nagrywa film z udziałem swoich pracowników. Potrzebuje wsparcia w przygotowaniu ich do występu oraz prosi o obecność podczas nagrania.
- Reprezentant firmy ma wystąpić przed kamerą telewizyjną. Chciałby się do tego przygotować.
W jaki sposób pracuję?
Indywidualnie (z naciskiem na wymiar praktyczny)
Na tę formę współpracy najczęściej decydują się profesjonaliści, którzy muszą się przygotować do konkretnego wystąpienia. Zaczynamy od ustalenia potrzeb. Następnie przedstawiam plan i przechodzimy do działania. Współpraca w tej formie ma najczęściej 3 etapy.
Z grupami (z naciskiem na teorię)
Moi klienci wybierają tę formę szkolenia, jeśli chcą, aby ich pracownicy poznali najważniejsze zasady wystąpień publicznych. Sprawdza się szczególnie w sytuacji, jeśli dane osoby do tej pory nie miały do czynienia z tą tematyką. Dla jednych to doskonałe wprowadzenie do tematu i spora dawka praktycznych wskazówek do działania, dla drugich — szansa na uzupełnienie dotychczasowej wiedzy i magazynu pomysłów, z których można czerpać podczas przygotowań i samych wystąpień.
Z grupą, a następnie indywidualnie ze wszystkimi lub z wybranymi osobami
Taki program najlepiej sprawdza się w sytuacji, gdy firma chce np. przeszkolić zespół handlowców do prezentacji oferty lub przygotować wybrane osoby do udziału w konferencji biznesowej. Zaczynamy od ustalenia potrzeb i celów współpracy. Następnie prowadzę szkolenie teoretyczne i pracuję indywidualnie z wybranymi lub wszystkimi osobami. Zdarza się, że ten etap poprzedza audyt dotychczasowych praktyk.
Ile trwa nauka występowania?
Całe życie. Bez zdobycia podstaw nie wystarczy jednak nawet tak długi czas na to, by wykonać w tej dziedzinie postęp i poczuć się pewnie przed mniejszą lub większą publicznością.
Jakie umiejętności musisz opanować, aby swobodnie przemawiać publicznie?
Rozwój na polu wystąpień publicznych gwarantuje spełnienie trzech warunków. Pierwszym z nich jest znajomość podstaw, czyli przygotowanie teoretyczne. Drugim – świadoma praktyka. Trzecim w końcu – stałe poszerzanie repertuaru swoich możliwości. To właśnie w oparciu o te trzy filary stworzyłem swoje szkolenie.
Powiedzieli o mnie
Bartosz Olejnik, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu Carefleet S.A. (Grupa Crédit Agricole)
Perfekcjonizm, doświadczenie i zaangażowanie – tak w kilku słowach mogłabym określić współpracę z panem Wojciechem. Ze szkoleń korzystaliśmy kilkukrotnie, zarówno z savoir-vivre’u, jak i z wystąpień publicznych. Wszystkie szkolenia zostały przygotowane i dopasowane do naszych potrzeb. Pan Wojciech dokładnie zapoznał się z oczekiwaniami uczestników i wyzwaniami, przed jakimi staliśmy. To były szkolenia „szyte na miarę”, które pozwoliły nam udoskonalić nasze umiejętności i jeszcze efektywniej prowadzić prezentacje publiczne. Spotkania odbyły się w bardzo przyjemnej atmosferze. Pan Wojciech wie jak zainteresować, zaangażować i zmotywować grupę. Bardzo polecam.
Magdalena Marcinowicz, Triumph
Prowadząc firmę z branży IT nie można zapominać o etykiecie, ponieważ to dzięki niej można rozwijać jakościowe relacje z partnerami biznesowymi. Widząc potrzebę rozwoju tych kompetencji, poprosiłem pana Wojciecha o pomoc w przygotowaniu kilku warsztatów. Zarówno zdobywanie informacji o naszych potrzebach przed warsztatami, jak i samo ich prowadzenie były nie tylko wysoce profesjonalne, ale przeprowadzone w łatwej w odbiorze i bardzo przyjemnej formie. Treść spotkania była bardzo dobrze dopasowana do oczekiwań naszej firmy. Członkowie mojego zespołu zgłaszali później, że zdobyta wiedza pomaga dodała im pewności siebie w budowaniu relacji z klientami z innych krajów.
Piotr Zając, CEO, Untitled Kingdom
Pan Wojciech jest prawdziwym specjalistą i skarbnicą wiedzy z dziedziny consultingu biznesowego. Bardzo pomógł mi w procesie sukcesji przedsiębiorstwa rodzinnego i budowania świadomej i skutecznej strategii komunikacji z kontrahentami. Z czystym sumieniem polecam.
Bartosz Sztandar, Dyrektor Zarządzający Medservice
Wojciech S. Wocław jest uosobieniem klasy, szyku i elegancji. Jego wiedza idzie w parze z inteligencją i stylem, a to trzeba po prostu mieć w sobie. Jest synonimem etykiety nie tylko w biznesie. Warsztaty z Wojtkiem to bezcenny czas! Znam wielu, którzy do dzisiaj z tego czerpią.
dr hab. Patrycja Piekutowska, skrzypaczka, Prezes Fundacji Virtuosa
W imieniu swoim i wszystkich uczestników szkolenia chciałbym Panu bardzo podziękować za fantastyczne dwa dni szkoleniowe. Wielu z nas przed szkoleniem myślało, że te dwa dni szkoleniowe w tematyce etykiety w biznesie, savoir-vivre’u czy dress code’u to znacznie za dużo. Nic bardziej mylnego. Dzięki Panu udało się dostrzec to, jak dobrze jest porozmawiać o tym z profesjonalistą i ekspertem w tej dziedzinie. Ukazał Pan ten temat jako coś niezwykle nam bliskiego, z czym stykamy się każdego dnia. Jesteśmy pod wrażeniem, jak po szkoleniu możemy ułatwić sobie naszą codzienność. Pamiętając o tym, że rola gospodarza i gościa jest wspaniałą perspektywą, którą każdy z nas powinien pielęgnować w kontaktach z drugim człowiekiem.
Wojciech Andrzejak, Dyrektor Sprzedaży, Multiagencja Conditor
Wojciech is a good example of a professional who obtains not only expertise but also passion for what he does. The lecture on business etiquette was very informative and we as guests received many valuable pieces of advice that we can use on a daily basis in our corporate world. The structure of the lecture and the visuals used by the speaker were perfect down to the last detail. Thank you for your work, Wojciech!
Dana Korovushkina, External Education Department Manager, Idea Consulting LLC
Bezpłatne konsultacje
Zapraszam na bezpłatne 15-minutowe konsultacje. Jeśli opiszą mi Państwo sytuację, w której będą przemawiać i cel, który Państwo sobie stawiają – podpowiem, jak do tego podejść i jak będę mógł pomóc.
SZYBKI KONTAKT: +48 793 016 916
Proszę skorzystać z formularza: